Lekker voor de lunch voor twee personen:
Fruit een uitje en doe er, als ze een beetje bruin zijn, een in blokjes gesneden aardappel bij. Zet die ook even aan, en voeg wat water en een (kippen-)bouillonblokje toe. Laat dit even koken tot de aardappel gaar is en pureer met de staafmixer.
Vul aan met meer water (totaal ongeveer een liter) en roer er wat creme fraiche door.
Knip 3 a 4 takken kervel (in mijn geval roomse kervel) fijn en haal ze even door een hakmachientje. Voeg ze bij de soep, en laat die niet meer koken.
Serveren met grijs geroosterd frans brood (want we komen net uit Frankrijk en hebben nog brood van eergisteren bij ons) en boter.
vrijdag 7 augustus 2009
Abonneren op:
Posts (Atom)