Gisteravond voor het eerst uit de tuin gegeten: onkruid! Muur en melde, het staat gratis in de tuin. En het is heerlijk om te eten. Bijvoorbeeld zo:
Voor 2 personen:
500 gram aardappelen
beetje boter
200 gr muur en melde
1 kleine ui
takje dragon
takje peterselie peterselie
gamba’s
2 plakken rauwe ham, ik had nog serrano.
Schil en kook de aardappels. Laat ze uitstomen en snijd ze in blokjes. Verhit ondertussen in een pan de boter. Fruit de gesnipperde ui heel langzaam en voeg dan de blokjes aardappel, de in stukken geknipte (ik gebruik daarvoor een schaar, dat werkt eigenlijk veel beter dan een mes) muur en melde en de kruiden toe. Breng op smaak met zout en peper en laat het nog even op laag vuur stoven. Verhit ondertussen een pan met een beetje olie. Bak de gamba’s tot ze verkleuren en voeg de in stukjes gesneden ham erbij om even mee te bakken.
Schep de aardappelsalade op twee borden, en verdeel de gamba's en ham erover.
Heerlijk hapje!